Friday, October 17, 2008

DULU GEMILANG.... SEKARANG KUALITI

Jika prk yang lepas kunci utama yang digunakan oleh pihak aspirasi adalah 'gemilang' namun pada kali ini ianya berubah kepada 'kualiti'. Saya bersetuju sekiranya ada yang berpendapat bahawa untuk menjadi gemilang,cemerlang dan terbilang memerlukan kualiti yang tinggi dan terbaik.Namun adakah 'kualiti yang diwar warkan oleh pihak aspirasi mampu menjulang Mahasiswa dan nama Universiti ke persada Antarabangsa.

Usah kita lihat kepada yang jauh, lebih elok anda semua melihat dan mengkaji adakah calon-calon yang ditampilkan oleh jentera aspirasi berkualiti..Sekiranya calon-calon berkualiti, maka pasti dan pasti mapu untuk memacu UPSI menjadi institusi terunggul bukan sahaja di Malaysia,malah jua di Dunia..

Renungkanlah???Kita tidak perlukan seorang penyanyi,kita tidak perlukan seorang pelawak,kita tidak perlukan seorang pembohong dan pengampu.TAPI KITA PERLUKAN SEORANG PEMIMPIN YANG MENGOTAKAN APA YANG DIJANJI,PERLUKAN PEMIMPIN YANG HEBAT MEMPERJUANGKAN MAHASISWA,PERLUKAN PEMIMPIN YANG MESRA MAHASISWA DAN AKHIRNYA KITA PERLUKAN PEMIMPIN YANG RENDAH DIRI DAN LEMBUT TUTUR KATANYA.

'Mahasiswa aset negara yang amat penting dan bernilai'

No comments: